Úvod do fashion managementu (online)
Poslucháči sa zoznámia s fungovaním módneho priemyslu nielen po stránke ekonomickej, ale v súvislosti s faktormi psychologickými a sociologickými. Budú oboznámení s prácou a potenciálom slovenských lokálnych návrhárov a značiek, ale s jednotlivými kategóriami oblasti fashion. Dôraz sa bude klásť na špecifiká retailu v oblasti módy, fashion marketingu a ochrane autorských práv v módnom priemysle. V rámci štúdia bude podporované kritické myslenie poslucháčov a bude im daný priestor na vyjadrenie názorov a ich obhajobu. Zároveň, vďaka práci v tímoch, budú mať možnosť prehĺbiť svoje komunikačné schopnosti.
Garant a lektor študijného modulu
Ing. Vladimíra Khelerová, CSc.
Anotácia
Sylabus je spracovaný s cieľom podať základný prehľad o témach, ktoré sa vzťahujú k problematike štúdia špecifík v oblasti módneho priemyslu a retailu v oblasti módy. Študenti budú oboznámení s literatúrou týkajúcou sa jednotlivých tém, a preto sylabus slúži ako rozšírená osnova predmetu Fashion management.
Sylabus
1. Úvod do predmetu
- úvislosti s mikro, makro a megatrendy
2. Kategórie fashion
- haute couture
- ready to wear
- prémiové značky
- fast fashion
- slow fashion
3. Fashion retail
- úloha nákupcu a predajcu
- nákup
- predaj
- marketing
- cenotvorba
- výpredajové akcie
4. Špecifiká práva v módnom priemysle
- ochrana duševného vlastníctva
- boj proti falzifikátom
5. Slow a sustainable fashion
- význam lokálnych značiek a ich zameranie
- významné osobností českej módnej scény
6. Módne trendy
- metódy ich predvídania
- coolhunting
- móda 20. a 21. storočia – cyklickosť trendov a ich príčina
7. Využitie umelej inteligencie v módnom priemysle
- navrhovanie nového produktu s pomocou AI
- virtuálne módne prehliadky
- využitie avatarov
8. Inovatívne materiály a materiály budúcnosti
- modely z 3D tlačiarní
- high-tech materiály s čipmi na ľudskom tele
- materiály rastlinného pôvodu ako náhrada materiálov klasických
9. Princípy fashion marketingu
- jeho odlišnosti od marketingu iných odvetví
- marketing luxusných značiek a jeho antizákony
10. Diversita a inklúzia v módnom priemysle
- využitie plus size a hendikepovaných modeliek
Literatúra
- Khelerová V., Haunerová K, Šimonovská Z. Fashion management, Grada 2019, ISBN 978-80-271-2113-7.
- Glozara J. Slow Fashion , nakladatelství Alferia 2021, ISBN 978-80-271-2108-3.
- Olšanová K. Specifika marketingu luxusních značek, Grada 2023, ISBN 978-80-271-3921-7.