Moderné trendy komunikácie a marketingová podpora

Tento modul si kladie za cieľ zoznámiť poslucháčov so základnými princípmi strategického marketingového myslenia, komunikačným mixom a využitím marketingových nástrojov v praxi.

Garant a lektor študijného modulu


Ing. Martina Bozóky, Ph.D.

Anotácia


Tento modul poukazuje na pojmy využívané v modernej komunikácii a na moderné trendy v marketingovej podpore. V rámci modulu študent získa základné znalosti z oblasti marketingu a tiež o jeho postavení vo firemnej hierarchii. Získa prehľad o základných strategických prístupoch a bude informovaný o marketingových stratégiách ako výsledku rôznych faktorov. V závere modulu budú študenti poučení o marketingovom mixe a učivo bude podrobnejšie zamerané na online marketing.

Sylabus


1. Marketing

  • čo je marketing
  • postavenie marketingu vo firemnej hierarchii
  • marketing ako strategický spôsob myslenia

2. Základné strategické prístupy

  • marketingová stratégia – Ansoff
  • marketingová stratégia – Kotler
  • marketingová stratégia – Porter

3. Marketingová stratégia ako výsledok rôznych faktorov

  • čo sme zač
  • stav vonkajšieho prostredia
  • stanovené ciele a zámery
  • druh a stav zákazníka
  • nástroje, ktoré máme k dispozícii

4. Marketingový mix

  • zložky marketingového mixu
  • marketingový mix z pohľadu zákazníka

5. Marketingová komunikácia

  • komunikačný model
  • nástroje marketingovej komunikácie, komunikačný mix

6. Online marketing

  • trendy súčasných webov
  • získanie návštevnosti webu – SEO a SEM
  • hlavné typy sociálnych sietí
  • marketingové postupy v sociálnych sieťach

Literatúra


  • KOTLER, P.; KELLER, K. L. Marketing management. Praha: Grada. ISBN: 978-80-247-4150-5
  • KOTLER, P.; KOTLER, M. 8 strategií růstu. Praha: Albatros. ISBN: 978-80265-0076-6
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing, Strategie a trendy. Praha: Grada. ISBN: 978-80-247-4670-8
  • KLAPETEK, M. Komunikace, argumentace, rétorika. Praha: Grada. ISBN: 978-80-247-2652-6