Moderné trendy komunikácie a marketingová podpora
Tento modul si kladie za cieľ zoznámiť poslucháčov so základnými princípmi strategického marketingového myslenia, komunikačným mixom a využitím marketingových nástrojov v praxi.
Garant a lektor študijného modulu
Anotácia
Tento modul poukazuje na pojmy využívané v modernej komunikácii a na moderné trendy v marketingovej podpore. V rámci modulu študent získa základné znalosti z oblasti marketingu a tiež o jeho postavení vo firemnej hierarchii. Získa prehľad o základných strategických prístupoch a bude informovaný o marketingových stratégiách ako výsledku rôznych faktorov. V závere modulu budú študenti poučení o marketingovom mixe a učivo bude podrobnejšie zamerané na online marketing.
Sylabus
1. Marketing
- čo je marketing
- postavenie marketingu vo firemnej hierarchii
- marketing ako strategický spôsob myslenia
2. Základné strategické prístupy
- marketingová stratégia – Ansoff
- marketingová stratégia – Kotler
- marketingová stratégia – Porter
3. Marketingová stratégia ako výsledok rôznych faktorov
- čo sme zač
- stav vonkajšieho prostredia
- stanovené ciele a zámery
- druh a stav zákazníka
- nástroje, ktoré máme k dispozícii
4. Marketingový mix
- zložky marketingového mixu
- marketingový mix z pohľadu zákazníka
5. Marketingová komunikácia
- komunikačný model
- nástroje marketingovej komunikácie, komunikačný mix
6. Online marketing
- trendy súčasných webov
- získanie návštevnosti webu – SEO a SEM
- hlavné typy sociálnych sietí
- marketingové postupy v sociálnych sieťach
Literatúra
- KOTLER, P.; KELLER, K. L. Marketing management. Praha: Grada. ISBN: 978-80-247-4150-5
- KOTLER, P.; KOTLER, M. 8 strategií růstu. Praha: Albatros. ISBN: 978-80265-0076-6
- JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing, Strategie a trendy. Praha: Grada. ISBN: 978-80-247-4670-8
- KLAPETEK, M. Komunikace, argumentace, rétorika. Praha: Grada. ISBN: 978-80-247-2652-6