Public Relations

Cieľom tohto modulu je zoznámiť účastníkov seminára so základným pojmovým aparátom odboru, základnými nástrojmi a strategickým prístupom pre formuláciu public relations plánov.

Garant a lektor študijného modulu

Ing. Mgr. Luďka Raimondová

Anotácia

Modul je členený do dvoch základných časti. Prvá, úvodná časť, prináša charakteristiku odboru, uvádza základné historické míľniky PR a dotýka sa základných etických otázok. Uvádza tiež vzťah k súvisiacim disciplínam, ako je marketing a marketingová komunikácia. V druhej časti sa zameriava na profesijné štandardy procesov vedúcich k profesionálnemu nastaveniu strategického plánu. Súčasťou sylabu sú aj opisy základných PR nástrojov a metód. V závere sylabu sú uvedené základné prístupy k hodnoteniu jednotlivých nástrojov.

Sylabus

1. Public relations

  • nástroje
  • členenie
  • prístupy

2. Plány

  • analýza/audit
  • ciele
  • cieľové skupiny
  • stratégia a taktika
  • systém

3. Interná  komunikácia

  • vydávanie firemných materiálov
  • management
  • sponzoring

Literatúra

  • HEJLOVÁ, D. Public relations. Praha: Grada Publishing,
  • KOPECKÝ, L. Public relations. Dějiny – teorie – praxe. Praha: Grada Publishing