Úspešná argumentácia a vyjednávanie (online)
Cieľom modulu je oboznámiť sa so základnými a efektívnymi komunikačnými systémami a metódami vyjednávania. Osobitná pozornosť je venovaná ich výhodám, aj obmedzeniam a ďalej potom autorsky originálnej vyjednávacej metóde PIN.
Garant a lektor študijného modulu
Anotácia
Je známe príslovie o „nemožnosti nekomunikovať v kontakte s druhými“, menej známe, od Konráda Lorenza: „povedať neznamená ešte počuť, počuť neznamená ešte porozumieť.“ V praxi sa môžeme stretávať s rôznymi vplyvmi a ťažkosťami, na strane vypovedajúceho i poslucháčov, ktoré pôsobí v komunikácii rušivo. Napr. vnášanie napätia a emócií do rozhovoru, prejavy agresivity, neustále chválenie a komplimenty, neochota niečo počuť, hľadanie „jednej objektívnej pravdy“, skákanie do reči apod. Rôzne komunikačné systémy, o ktorých sa tu zmieňujeme, ponúkajú odlišné prístupy pri vyrovnávaní sa s týmito rušivými vplyvmi a ťažkosťami.
Sylabus
1. Komunikácia
- definície komunikácie, verbálnej a neverbálnej komunikácie
- funkcie komunikácie a bariéry komunikácie
- zlozvyky pri načúvaní a odovzdávaní
2. Konflikt
- význam konfliktu
- úrovne a fázy konfliktu
3. Asertivita
- definícia techniky
- koncepcia asertívneho jednania
- stupne asertivity a ďalšie techniky rozvinuté koncepciou asertívneho jednania
4. Transakčná analýza
- podstata transakčnej analýzy a stavy svojho ja
5. Neurolingvistické programovanie (NLP)
- NLP, metódy NLP a základné myšlienky
- preferenčné typy, výhody a nevýhody NLP
6. Vyjednávanie
- definície vyjednávania
- vyjednávacie štýly
7. Autorsky originálna vyjednávacia metóda PIN
- podstata techniky a fázy procesu
Literatúra
- FISHER, Roger, William URY a Bruce PATTON. Jak dosáhnout souhlasu: zásady úspěšného vyjednávání. Přeložil Aleš LISA. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-299-4
- PLAMÍNEK, Jiří. Konflikty a vyjednávání: umění vyhrávat, aniž by někdo prohrál. Praha: Grada. Poradce pro praxi. ISBN 978-80-247-44858
- KHELEROVÁ, Vladimíra. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada. Poradce pro praxi. ISBN 978-80-247-3566-5
- LAHNEROVÁ, Dagmar. Asertivita pro manažery: jak využít pozitiva asertivní komunikace k dosažení svých cílů. Praha: Grada. Komunikace (Grada). ISBN 978-80-247-4406-3