Strategický management (Praha)

Cieľom tohto modulu je oboznámiť sa s úlohou a náplňou stratégie podniku a na nej nadväzujúcich čiastkových stratégií pre jednotlivé oblasti ako integrálnou súčasťou celkovej stratégie, resp. plánovania podniku.

Garant a lektor študijného modulu


Ing. et Ing. Soňa Španielová, Ph.D., MBA

Anotácia


Formulovať dlhodobú stratégiu podniku znamená nájsť odpovede na základné otázky úspešného fungovania spoločnosti na trhu. Stanovenie správnych cieľov podniku a vhodných stratégií, teda ciest, akými budú ciele dosiahnuté, je nutné na základe dôkladnej strategickej analýzy podniku, pričom sú využívané závery SWOT analýzy. Kľúčom k úspešnému rastu podniku je práve voľba optimálnej stratégie.

Sylabus


1. Metódy analýzy stratégie spoločností

  • analýza vonkajšieho prostredia
  • analýza vnútorného prostredia
  • finančná analýza
  • SWOT analýza
  • analýza stakeholders

2. Základné strategické ciele

  • SMART cieľ
  • strategické operácie
  • hierarchie
  • typy stratégií

Literatúra


  • KEŘKOVSKÝ, M., Vykypěl, O. Strategické řízení Teorie pro praxi. C. H. BECK, Praha, 2007, ISBN: 80-7179-453-8
  • DEDOUCHOVÁ, M., Strategie podniku,C. H. Beck, Praha, 2002,ISBN 80-7179-603-4
  • DRDLA, M., Rais, K., Reegineering – Řízení změn ve firmě, Computer Press, Praha, 2001, ISBN: 80-7226-411- 7.
  • KEŘKOVSKÝ, M., Moderní přístupy k řízení výroby, C. H. Beck, Praha, 2001,
    ISBN 80-247-0016-6.
  • KOTLER, P., Marketing podle Kotlera – jak vytvářet a ovládnout nové trhy, Management Press, Praha, 2004, ISBN 80-7261-010-4.
  • PORTER, M. P., Konkurenční strategie, Victoria Publishing Praha, 1994,
    ISBN 80-85605-11-2.