Strategický management (Praha)
Cieľom tohto modulu je oboznámiť sa s úlohou a náplňou stratégie podniku a na nej nadväzujúcich čiastkových stratégií pre jednotlivé oblasti ako integrálnou súčasťou celkovej stratégie, resp. plánovania podniku.
Garant a lektor študijného modulu
Ing. et Ing. Soňa Španielová, Ph.D., MBA
Anotácia
Formulovať dlhodobú stratégiu podniku znamená nájsť odpovede na základné otázky úspešného fungovania spoločnosti na trhu. Stanovenie správnych cieľov podniku a vhodných stratégií, teda ciest, akými budú ciele dosiahnuté, je nutné na základe dôkladnej strategickej analýzy podniku, pričom sú využívané závery SWOT analýzy. Kľúčom k úspešnému rastu podniku je práve voľba optimálnej stratégie.
Sylabus
1. Metódy analýzy stratégie spoločností
- analýza vonkajšieho prostredia
- analýza vnútorného prostredia
- finančná analýza
- SWOT analýza
- analýza stakeholders
2. Základné strategické ciele
- SMART cieľ
- strategické operácie
- hierarchie
- typy stratégií
Literatúra
- KEŘKOVSKÝ, M., Vykypěl, O. Strategické řízení Teorie pro praxi. C. H. BECK, Praha, 2007, ISBN: 80-7179-453-8
- DEDOUCHOVÁ, M., Strategie podniku,C. H. Beck, Praha, 2002,ISBN 80-7179-603-4
- DRDLA, M., Rais, K., Reegineering – Řízení změn ve firmě, Computer Press, Praha, 2001, ISBN: 80-7226-411- 7.
- KEŘKOVSKÝ, M., Moderní přístupy k řízení výroby, C. H. Beck, Praha, 2001,
ISBN 80-247-0016-6. - KOTLER, P., Marketing podle Kotlera – jak vytvářet a ovládnout nové trhy, Management Press, Praha, 2004, ISBN 80-7261-010-4.
- PORTER, M. P., Konkurenční strategie, Victoria Publishing Praha, 1994,
ISBN 80-85605-11-2.