Stratégia obchodu (Praha)
Cieľom modulu je zoznámiť poslucháčov vytvárať obchodnú stratégiu podniku a osvojiť si základné zručnosti z oblasti tvorby a kontroly obchodného plánu podniku.
Garant a lektor študijného modulu
Anotácia
Modul zoznamuje poslucháčov s teóriou a riadením podniku z hľadiska tvorby podnikovej stratégie s dôrazom na vytvorenie obchodnej stratégie, s hierarchiou interných podnikových faktorov, so spôsobom stanovenia vízií a cieľov podniku s dôrazom na obchodnú koncepciu a s tvorbou strategického obchodného plánu podniku, vrátane tvorby marketingovej koncepcie podniku.
Sylabus
1. Obchodný plán
- prečo mať obchodný plán
- ideálna forma spracovania
- pre koho je obchodný plán dôležitý
2. Časti obchodného plánu
- časti obchodného plánu a SWOT analýza
3. Podnik
- podnik, malé a stredné podniky
4. Strategické riadenie, misie a vízie podniku
- strategické riadenie
- misie a vízie podniku
5. Cieľ podniku
- cieľ podniku a pravidlo SMART
6. Strategická analýza vonkajšieho prostredia podniku
- analýza vonkajšieho okolia
- PEST analýza
- analýza mikroprostredia a model piatich síl
- analýza zahraničnom prostredí podniku
7. Strategická analýza vnútorného prostredia podniku
- faktory vedecko-technického rozvoja
- marketingové a distribučné faktory
- faktory výroby
- faktory pracovných a podnikových zdrojov
8. Finančná analýza
- analýza pomerových ukazovateľov
- SWOT analýza
9. Formulácia návrhov stratégie a výber optimálnej varianty
- návrhy stratégie
- výber optimálnej stratégie
Literatúra
- VEBER, J. a kol.: Management základy, prosperita, globalizace. Management Press, Praha. ISBN 80-82625-28-1
- VODÁČEK, L., VODÁČKOVÁ, O.: Management teorie a praxe pro 90. léta. Management Press, Praha. ISBN 80-85943-94-8
- KEŘOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O.: Strategické řízení: teorie pro praxi. C. H. Beck, Praha. ISBN 80-7179-578-X
- DRUCKER, P. F.: Řízení v době velkých změn. Management Press, Praha. ISBN80-85943-78-6