Start up (online)
Cieľom modulu je poskytnúť študentom komplexné porozumenie procesu zakladania a rozvoja startupu. Modul sa zameriava na kľúčové aspekty, ktoré sú pre úspešné podnikanie nevyhnutné. Študenti sa najprv zoznámia s pojmom startup a pochopia, ako sa líšia od tradičných malých podnikov a korporácií. Naučia sa definovať hlavné charakteristiky startupov, ako sú inovácie, škálovateľnosť a rastový potenciál.
Garant a lektor študijného modulu
PhDr. Ing. Petr Mašín, Ph.D., DBA
Anotácia
Jednou z dôležitých tém modulu je validácia podnikateľského nápadu. Študenti sa zoznámia s metódami, ako je prieskum trhu a vytvorenie minimálne životaschopného produktu. Financovanie startupu je ďalším kľúčovým aspektom, ktorému sa modul venuje. Študenti sa dozvedia o rôznych spôsoboch financovania, vrátane bootstrappingu, anjel investorov, rizikového kapitálu a crowdfundingu. Porozumie procesu získavania investícií a očakávaniam investorov. Modul tiež rozvíja podnikateľské zručnosti študentov. Zameria sa na vedenie tímu, komunikáciu a strategické myslenie. Študenti budú diskutovať o význame networkingu a budovaní vzťahov v podnikateľskom prostredí.
Sylabus
1. Startupový cyklus
2. Jednorožci medzi štartupmi
3. Slovenská staruptová stopa
4. Financie
- crowdfunding
- angel investori
- venture capital
- startup inkubátory
- dotácie a fondy
5. Pitch deck
Literatúra
Povinná literatúra:
- Norris Dan, Startup za 7 dní, 2018, Blue Vision, 978-80-87672-66-2
- Ries Eric, Startup jako princip podnikání, 2019, Management Pres, 978-80-726-1573-5
- Tesař, Martin. Startup: od základů k exponenciálnímu růstu. Praha: CPress, 2020. ISBN 978-80-264-3131-2.
Doporučená literatúra:
- Guillebeau Chris, Startup za pakatel, 2013, Jan Melvil Publishing, 978-80-87270-59-2
- Thiel, Peter a Masters, Blake. Zero to One: Notes on Startups, or How to Build the Future. New York: Currency, 2014. ISBN 978-0804139298.