Self marketing (Praha)
Cieľom modulu je oboznámiť účastníkov s praktickými zásadami a metódami pozitívnej komunikácie, upozorniť na možnosti a význam verbálnych a neverbálnych signálov v manažérskej praxi, a v neposlednom rade podať konkrétny návrh efektívnych postupov na presadenie vlastných myšlienok, návrhov a cieľov, prostredníctvom adekvátnych rečníckych metód.
Garant studijního modulu
Mgr. Jana Adámková, Ph.D., MBA
Anotácie
V dnešnej dobe je efektívna komunikácia základom pre budovanie vzťahu s cieľovou skupinou.
Základným predpokladom efektívnej komunikácie je zameranie sa na cieľovú skupinu a jej zaujatie. Vždy záleží na type prejavu, ku ktorému je nutné vhodne zvoliť primeranú verbálnu i neverbálnu komunikáciu. Na základe vhodných komunikačných vzorcov bude poukázané na chyby, ktorých je nutné sa vyvarovať a zároveň budú preberané aj nové trendy v rečníckom umení.
Sylabus
1. Komunikácia a jej charakteristika
- charakteristika komunikácie pre naše účely rokovania s ľuďmi
- faktory ovplyvňujúce komunikáciu
- základné funkcie komunikácie a funkcie podľa Mikuláštík
- zložky komunikácie podľa Shannon-Weaverová modelu
2. Verbálna komunikácia
- jazyk
- paralingvistické aspekty reči
3. Neverbálna komunikácia
- mimika
- gestikulácia
- proxemika
- haptika
- posturológia
- vizika
4. Rečnícke prejavy
- propagujúce prejavy
- odbornej prejavy
- pracovné prejavy
- príležitostné a ceremoniálne prejavy
- scenár prejavu
- videoukážky prejavov
- prehľad rečníckych figúr
5. Praktické odporúčania
- najznámejšie rečníci
- práca s dychom pred a počas hovoreného prejavu
- zásady práce s odovzdávaním informácií v rečníckom prejave
- tréma
- rečnícke chyby a zvládnutie zložitých situácií
- nové trendy v rečníckom umení
Literatúra
- LEANNEOVÁ, S. Rétorika pro lídry. Řekněte to jako Obama. Brno: Computer Press. ISBN:978-80-251-2633-2
- LEWIS, D. Tajná řeč těla. Praha: Hodego. ISBN: 80-7219-018-0
- ADÁMKOVÁ, J. a kol. Mluvený projev. Soubor multimediálních studijních opor. Olomouc: UPOL. ISBN: 978-80-244-3265-6
- CARNEGIE, D. Vstaň a mluv. Jak se naučit obratně komunikovat a hovořit na veřejnosti. Přel. Svatoslav Gosman. Praha: Beta. ISBN 978-80-7306-494-5
- GALLO, C. Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse. Jak si získat každé publikum. Přel. Radek Blaheta. Praha : Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4389-9
- LEANNEOVÁ, S. Rétorika pro lídry: řekněte to jako Obama. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2633-2
- PLAMÍNEK, J. Komunikace a prezentace: umění mluvit, slyšet a rozumět. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4484-1
- ŠPAČKOVÁ, A. Trénink techniky řeči. Naučte se mluvit barevně. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5578-6