Self marketing (online)

Cieľom tohto modulu je zoznámiť sa s filozofiou a nástrojmi time managementu., Predovšetkým so zameraním na time management IV. generácie a metodikou sebariadenia v čase. Prostredníctvom modulu sú získané poznatky o základných zložkách efektívneho sebariadenie, ktoré sú prioritou pre nájdenie cesty k spokojnému životu. Študenti si osvoja základné pravidlá práce s cieľmi a zameria sa na využitie najznámejších metód v oblasti dosahovania cieľov.

Garant studijního modulu


Ing. Luďka Raimondová

Anotácie


V dnešnej dobe je efektívna komunikácia základom pre budovanie vzťahu s cieľovou skupinou. Základným predpokladom efektívnej komunikácie je zameranie sa na cieľovú skupinu a jej zaujatie. Vždy záleží na type prejavu, ku ktorému je nutné vhodne zvoliť primeranú verbálnu i neverbálnu komunikáciu. Na základe vhodných komunikačných vzorcov bude poukázané na chyby, ktorých je nutné sa vyvarovať a zároveň budú preberané aj nové trendy v rečníckom umení.

Sylabus


1. Komunikácia

  • charakteristika komunikácie pre naše účely rokovania s ľuďmi
  • faktory ovplyvňujúce komunikáciu
  • základné funkcie komunikácie a funkcie podľa Mikuláštík
  • zložky komunikácie podľa Shannon-Weaverová modelu

2. Verbálna komunikácia

  • jazyk
  • paralingvistické aspekty reči

3. Neverbálna komunikácia

  • mimika
  • gestikulácia
  • proxemika
  • haptika
  • posturológia
  • vizika

4. rečnícka prejavy

  • propagujúce prejavy
  • odbornej prejavy
  • pracovné prejavy
  • príležitostné a ceremoniálne prejavy
  • scenár prejavu
  • videoukážky prejavov
  • prehľad rečníckych figúr

5. Praktické odporúčania

  • najznámejšie rečníci
  • práca s dychom pred a počas hovoreného prejavu
  • zásady práce s odovzdávaním informácií v rečníckom prejave
  • tréma
  • rečnícke chyby a zvládnutie zložitých situácií
  • nové trendy v rečníckom umení

Literatura


  • LEANNEOVÁ, S. Rétorika pro lídry. Řekněte to jako Obama. Brno: Computer Press. ISBN:978-80-251-2633-2
  • LEWIS, D. Tajná řeč těla. Praha: Hodego. ISBN: 80-7219-018-0
  • ADÁMKOVÁ, J. a kol. Mluvený projev. Soubor multimediálních studijních opor. Olomouc: UPOL. ISBN: 978-80-244-3265-6
  • CARNEGIE, D. Vstaň a mluv. Jak se naučit obratně komunikovat a hovořit na veřejnosti. Přel. Svatoslav Gosman. Praha: Beta. ISBN 978-80-7306-494-5