Predajné a komunikačné zručnosti (Praha)
Cieľom tohto modulu je zoznámiť sa s problematikou predajných a komunikačných zručností a spoznať ju. Prepojiť tematiku komunikácie a predajných zručností s emocionálnou inteligenciou a preniknúť do oblasti použitia týchto teórií v obchodnej praxi.
Garant a lektor študijného modulu
Anotácia
Kľúčové ukazovatele úspechu obchodných oddelení korporátnych spoločností, ale aj vnímanie úspešného hospodárenia malých firiem je úmerné predajným a komunikačným schopnostiam zamestnancov s priamym kontaktom so zákazníkmi. V tomto module rozoberáme možnosti sebareflexie, vedúce k identifikovaniu kompetencií súvisiacich práve s predajnými a komunikačnými schopnosťami. Modul je postavený tak, aby účastníci dokázali využiť sebareflexiu na identifikáciu konkrétnych schopností. Zameriavame sa na osobnosť predajcu a jeho kompetencie. V oblasti komunikačných zručností je modul zameraný na typy a spôsoby komunikácie a bariéry v komunikácii.
Sylabus
1. Vymedzenie pojmu
- základné vymedzenie pojmu
2. Organizácia
- organizácie a jej piliere
3. Stratégia
- definície a SWOT analýza
4. Osobná príprava
- podstata osobnej prípravy, kompetencie a druhy kompetencií
5. Komunikácia ako základný faktor ovplyvňujúci obchodný proces
- komunikácia a jej základné zložky
6. Bariéry v komunikácii
- podstata bariér v komunikácii
7. Filter vnímania
- teória filtra vnímanie
8. Teória Emočná inteligencia v obchodnej praxi
- definícia, použitie sebareflexie a empatie
9. Baseballový model vyjednávania
- význam a použitie modelu
Literatúra
- FULGHUM, R., Všechno, co opravdu potřebuju znát, jsem se naučil v mateřské školce. Argo, Praha: s. 231.
- ROSENBERG, N. B., Nenásilná komunikace. Portál, Praha: s. 224.
- DEVITO J. A., Základy mezilidské komunikace. Grada, Praha: s. 224.
- ČAKRT, M., Typologie osobnosti pro manažery. Management Press, Praha:
- ČAKRT, M., Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Management Press, Praha: s. 181.
- EGGERT, M. A., Falozon, W., Řešení konfliktů. Portál, Praha:
- GOLEMAN, D., Emoční inteligence. Metafora, Praha: s. 315.
- MIKULÁŠTÍK, M., Komunikační dovednosti v praxi. Grada, Praha: s. 319.