Marketingový výskum (online)
Cieľom modulu je oboznámiť poslucháčov s metódami, postupmi a zásadami marketingového výskumu trhu ako nástroja marketingu. Jednotlivé metódy sú aplikované na konkrétne typy výskumov.
Garant a lektor študijného modulu
Anotácia
Východiskovým zameraním kurzu je zoznámiť poslucháčov so zásadami výskumu trhu a možnosťami jeho uplatnenie ako nástroja marketingu. Obsah modulu je zameraný na podstatu výskumu trhu, jednotlivé druhy výskumu trhu a konkrétne metódy. Cieľom je naučiť poslucháčov na základe marketingovej segmentácie trhu a stanovenie cieľov výskumu, zvoliť vhodný druh výskumu trhu a uplatniť metódy. Obsah modulu zahŕňa témy: Výskum trhu, jeho ciele a druhy, vzťah k marketingu, anketári a respondenti vo výskume trhu, pátranie ako metóda výskumu trhu, konjunktúrne a segmentačné výskumy, výskum life style, výrobkový a cenový výskum.
Sylabus
1. Marketingový výskum
- pozorovanie
- dotazovanie
- experiment
2. Dotazovanie ako metóda výskumu trhu
- dotazovanie všeobecne
- zoznam informácií
- spôsob dopytovania
- cieľový výskum pre dotazovanie
- konštrukcia dotazníkov
- pravidlá pre výber a formulácia otázok
- realizácia výskumu
Literatúra
- BÁRTOVÁ, H., BÁRTA, Vl., KOUDELKA, J.: Spotřebitel (chování spotřebitele a jeho výzkum), Oeconomica, VŠE, Praha. ISBN 978-80-245-1275-4
- VYSEKALOVÁ, J.: Chování zákazníka, Jak odkrýt tajemství „černé skříňky“, Grada, Praha. ISBN 978-80-247-3528-3
- TAHAL R. a kol.: Marketingový výzkum, Grada, Praha, ISBN: 8027102068
- BÁRTA, V., PÁTÍK, L., POSTLER, M.: Retail Marketing, Management Press, Praha. ISBN 978-80-7261-207-9
- BÁRTA, Vl., BÁRTOVÁ, H.: Homo spotřebitel, Oeconomica, VŠE, Praha. ISBN 978-80-245-1822-0
- KOUDELKA, J. a kol.: Marketingový význam a body image. Zlín: VeRBuM.