Marketingová komunikácia a PR (online)

Cieľom modulu je zoznámiť poslucháčov s jednotlivými formami marketingových komunikácií, ich podstatou, zásadami a vhodnosťou uplatnenou v praxi. Z hľadiska jednotlivých foriem marketingových komunikácií je kladený dôraz na Public Relations.

Garant a lektor študijného modulu


Mgr. Pavel Hacker

Anotácia


Cieľom modulu je zoznámiť poslucháčov najprv s podstatou marketingu ako takého, ukázať, že marketing nie je iba marketingová komunikácia, ale aj strategický spôsob riadenia firmy a produktov a služieb, ktoré firmy vyrába alebo poskytuje a až v druhej časti obrátiť pozornosť na problematiku marketingovej komunikácie, jej jednotlivé formy, ich podstatu, zásady a vhodností uplatnené v praxi. Z hľadiska jednotlivých foriem marketingových komunikácií je kladený väčší dôraz na Public Relations ako samostatná disciplína, ktorá v súčasnosti stojí na rozmedzí marketingu, komunikácie a tiež HR.

Sylabus


1. Nástroje korporátnej komunikácie

  • vnútorná komunikácia
  • štýl spoločnosti
  • korporátna propagácia

2. Komunikační mix

  • reklama
  • osobný predaj
  • podpora predaja
  • sponzoring
  • priama marketingová komunikácia

2. Cieľové skupiny PR

  • ľudia vo vnútri firmy
  • vonkajšia societa
  • podpora prodeje
  • mediálna sféra
  • ľudia z brandže

Literatúra


  • VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J.: Reklama (Jak dělat reklamu), Grada Publishing, Praha, ISBN: 978-80-247-3492-7
  • BÁRTA, Vl., PÁTÍK, L., POSTLER, M.: Retail Marketing, Management Press, Praha, ISBN: 978-80-7261-167-6, kap. 5 a kap. 6
  • HORÁKOVÁ, I, STEJSKALOVÁ, D., ŠKAPOVÁ, H.: Strategie firemní komunikace, Praha, Management Press
  • DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J.:Marketingová komunikace, Grada, Praha, ISBN: 80-247-0254-1
  • TELLIS, J. G. : Reklama a podpora prodeje, Grada Publishing (edice profesionál), ISBN 80-7169-977-7