Marketingová komunikácia a PR (online)
Cieľom modulu je zoznámiť poslucháčov s jednotlivými formami marketingových komunikácií, ich podstatou, zásadami a vhodnosťou uplatnenou v praxi. Z hľadiska jednotlivých foriem marketingových komunikácií je kladený dôraz na Public Relations.
Garant a lektor študijného modulu
Anotácia
Cieľom modulu je zoznámiť poslucháčov najprv s podstatou marketingu ako takého, ukázať, že marketing nie je iba marketingová komunikácia, ale aj strategický spôsob riadenia firmy a produktov a služieb, ktoré firmy vyrába alebo poskytuje a až v druhej časti obrátiť pozornosť na problematiku marketingovej komunikácie, jej jednotlivé formy, ich podstatu, zásady a vhodností uplatnené v praxi. Z hľadiska jednotlivých foriem marketingových komunikácií je kladený väčší dôraz na Public Relations ako samostatná disciplína, ktorá v súčasnosti stojí na rozmedzí marketingu, komunikácie a tiež HR.
Sylabus
1. Nástroje korporátnej komunikácie
- vnútorná komunikácia
- štýl spoločnosti
- korporátna propagácia
2. Komunikační mix
- reklama
- osobný predaj
- podpora predaja
- sponzoring
- priama marketingová komunikácia
2. Cieľové skupiny PR
- ľudia vo vnútri firmy
- vonkajšia societa
- podpora prodeje
- mediálna sféra
- ľudia z brandže
Literatúra
- VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J.: Reklama (Jak dělat reklamu), Grada Publishing, Praha, ISBN: 978-80-247-3492-7
- BÁRTA, Vl., PÁTÍK, L., POSTLER, M.: Retail Marketing, Management Press, Praha, ISBN: 978-80-7261-167-6, kap. 5 a kap. 6
- HORÁKOVÁ, I, STEJSKALOVÁ, D., ŠKAPOVÁ, H.: Strategie firemní komunikace, Praha, Management Press
- DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J.:Marketingová komunikace, Grada, Praha, ISBN: 80-247-0254-1
- TELLIS, J. G. : Reklama a podpora prodeje, Grada Publishing (edice profesionál), ISBN 80-7169-977-7