Marketing a PR v Real Estate (Praha)

Cieľom modulu je vybaviť poslucháčov znalosťami z oblasti marketingovej komunikácie a public relations. Predmet poskytuje prehľad jednotlivých foriem marketingovej komunikácie (reklama, priamy marketing, online komunikácia, public relations, podpora predaja). Modul sa zameriava na ich funkcie a teoretické základy a najmä na ich praktické využitie.

Garant a lektor študijného modulu


Ing. David Říha, Ph.D., MBA


Anotácia


Modul je zameraný na oblasť marketingu a PR v oblasti real estate. Najprv je pozornosť venovaná marketingu z pohľadu filozofie. Ďalej je učivo orientované na vývoj marketingového myslenia a na rôzne pohľady, ktorými je nahliadané na samotný marketing. Poslucháči sú poučení o druhoch, stratégiách, nástrojoch marketingu a o krokoch vedúcich k úspešnému uplatneniu firmy na trhu. Záver modulu je venovaný predovšetkým problematike PR, jej benefitom aj vzťahom s médiami.

Sylabus


1. Marketing, jeho definícia a filozofia

  • marketing ako spôsob myslenia
  • definícia marketingu
  • marketing a obchod
  • marketing ako filozofia

2. Vývoj marketingového myslenia

  • orientácia na výrobu
  • orientácia na výrobok
  • orientácia na predaj
  • orientácia na trh
  • orientácia na spoločnosť

3. Pohľady na marketing

  • marketing ako firemné funkcie
  • marketing ako problémová oblasť
  • marketing ako veda

4. Marketing, trh a potreba zákazníka

  • marketing a trh
  • typy trhov
  • marketing a potreba, hierarchia potrieb
  • hodnoty dôležité pre zákazníka

5. Druhy, stratégie a nástroje marketingu

  • akvizičný a vzťahový marketing
  • push a pull stratégie
  • marketingové nástroje
  • marketingový proces a smrteľné hriechy

6. Kroky k úspechu firmy na trhu

  • vízie, misie, kľúčové hodnoty
  • externá a interná analýza
  • definícia cieľových skupín
  • stanovenie cieľov
  • navrhnutie marketingovej stratégie
  • taktika, implementácia a kontrola

7. Vzťahy s verejnosťou

  • podstata PR
  • silné stránky PR
  • istota v PR
  • Media Relations
  • tipy

Literatúra


Povinná literatúra:

  • DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J.: Marketingová komunikace, Grada, Praha. ISBN: 80-247-0254-1
  • SVOBODA V. Public Relations – moderně a účinně. Grada, Praha
  • VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J.: Reklama (Jak dělat reklamu), Grada Publishing, Praha, ISBN: 978-80-247-3492-7
  • BÁRTA, V., PÁTÍK, L., POSTLER, M.: Retail Marketing, Management  Press,  Praha, ISBN: 978-80-7261-167-6