Marketing a PR v Real Estate (Praha)
Cieľom modulu je vybaviť poslucháčov znalosťami z oblasti marketingovej komunikácie a public relations. Predmet poskytuje prehľad jednotlivých foriem marketingovej komunikácie (reklama, priamy marketing, online komunikácia, public relations, podpora predaja). Modul sa zameriava na ich funkcie a teoretické základy a najmä na ich praktické využitie.
Garant a lektor študijného modulu
Ing. David Říha, Ph.D., MBA
Anotácia
Modul je zameraný na oblasť marketingu a PR v oblasti real estate. Najprv je pozornosť venovaná marketingu z pohľadu filozofie. Ďalej je učivo orientované na vývoj marketingového myslenia a na rôzne pohľady, ktorými je nahliadané na samotný marketing. Poslucháči sú poučení o druhoch, stratégiách, nástrojoch marketingu a o krokoch vedúcich k úspešnému uplatneniu firmy na trhu. Záver modulu je venovaný predovšetkým problematike PR, jej benefitom aj vzťahom s médiami.
Sylabus
1. Marketing, jeho definícia a filozofia
- marketing ako spôsob myslenia
- definícia marketingu
- marketing a obchod
- marketing ako filozofia
2. Vývoj marketingového myslenia
- orientácia na výrobu
- orientácia na výrobok
- orientácia na predaj
- orientácia na trh
- orientácia na spoločnosť
3. Pohľady na marketing
- marketing ako firemné funkcie
- marketing ako problémová oblasť
- marketing ako veda
4. Marketing, trh a potreba zákazníka
- marketing a trh
- typy trhov
- marketing a potreba, hierarchia potrieb
- hodnoty dôležité pre zákazníka
5. Druhy, stratégie a nástroje marketingu
- akvizičný a vzťahový marketing
- push a pull stratégie
- marketingové nástroje
- marketingový proces a smrteľné hriechy
6. Kroky k úspechu firmy na trhu
- vízie, misie, kľúčové hodnoty
- externá a interná analýza
- definícia cieľových skupín
- stanovenie cieľov
- navrhnutie marketingovej stratégie
- taktika, implementácia a kontrola
7. Vzťahy s verejnosťou
- podstata PR
- silné stránky PR
- istota v PR
- Media Relations
- tipy
Literatúra
Povinná literatúra:
- DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J.: Marketingová komunikace, Grada, Praha. ISBN: 80-247-0254-1
- SVOBODA V. Public Relations – moderně a účinně. Grada, Praha
- VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J.: Reklama (Jak dělat reklamu), Grada Publishing, Praha, ISBN: 978-80-247-3492-7
- BÁRTA, V., PÁTÍK, L., POSTLER, M.: Retail Marketing, Management Press, Praha, ISBN: 978-80-7261-167-6