Manažérska etiketa (Praha)

„Česi patria k najinteligentnejším a najvzdelanejším ľuďom, ale nie vždy sú vo svete tak vnímaní. Nitru treba dodať ten správny obal, ktorý bude zodpovedať kvalite obsahu a tu sú ešte veľké medzery,“ hovorí Eliška Hašková Coolidge, prvá dáma vysokej spoločenskej etikety. Sú spoločenské spôsoby a znalosť a používanie naozaj také dôležité, že nám môžu pomôcť alebo nás hendikepovať v zamestnaní? A čo vlastne dnes platí vo svete firiem a biznisu? Váhate, kto komu vlastne podáva ruku pri predstavovaní? Potom je treba vylepšiť svoju business etiketu.

Garant a lektor študijného modulu


Ing. Lenka Lamešová

Anotácia


Modul sa zameriava predovšetkým na dôležitú úlohu základných pravidiel spoločenského správania, ich korene a zmysel a poznanie, ako ich správne používať. Čo vlastne dnes platí vo svete firiem a biznisu? Kto komu podáva ruku pri predstavovaní, ako sa správne správať na kokteile či obede s obchodným partnerom, aký šatník zvoliť na akú príležitosť a ako sa vyvarovať drobným prehreškom?

Sylabus


1. Manažérska etiketa

  • etiketa a jej pravidlá
  • základné prejavy spoločenského styku
  • etiketa a spoločenský protokol

2. Vybrané témy zo spoločenského správania

  • piliere modernej etikety
  • oblečenie na spoločenské príležitosti
  • čo je nové v business etikete
  • netiketa, telefonovanie a vizitky

3. Spoločenská konverzácia

  • na čo si dať pozor pri spoločenskej konverzácii
  • small talk
  • pravidlá small talk

Literatúra


  • ŠPAČEK, L. Nová velká kniha etikety. Praha: Mladá fronta. ISBN 978-80-204-1954-5
  • FILIPOVÁ, E., Moderní etiketa boduje. Praha: Europrint a.s. ISBN 978-80-904436-1-7
  • ŠPAČEK, L. Malá kniha etikety pro manažery. Praha: Mladá fronta, 2010. ISBN 978-80-204-2252-1
  • FORMÁČKOVÁ, M. Vysoká škola bontonu. Praha: Československý spisovatel, s.r.o. ISBN 978-80-87391-93-8
  • MĚCHUROVÁ, A. Jak dobře mluvit a úspěšně jednat. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha. ISBN 978-80-86723-32-7
  • ŠPAČEK, L. Malá kniha etikety pro úřad a firmu. Praha: Mladá fronta a.s. ISBN 978-80-204-2253-8
  • ŠPAČEK, L. Úspěšný obchodní zástupce. Praha: Nakladatelství Fragment, s.r.o. ISBN 978-80-253-2196-6
  • WERTH, L. Obchodní obědy a večeře. Praha: ASPI a.s. ISBN 978-80-7357-282-2
  • WOLFOVÁ, I. Etiketa v zaměstnání. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-2081-4