Logistika nákupu a riadenia zásob (Praha)
Cieľom modulu je zoznámiť sa so strategickými a operatívnymi činnosťami firemného nákupu a metódami riadenia stavu zásob, analýzou portfólia nákupných položiek a spôsobmi hodnotenia dodávateľov.
Garant a lektor študijného modulu
Anotácia
Znalosť úspešných činností firemného nákupu dáva predpoklad ekonomicky výhodného zaistenia vstupov do podnikových procesov. Orientácia v strategických a operatívnych činnostiach umožňuje optimálne riadiť nákupné procesy firmy, rovnako ako znalosť metód analýzy položiek umožňuje správne zatriedenie položky do zodpovedajúcej skupiny z hľadiska jej dôležitosti, frekvencie potreby a dodávateľských špecifík. Dobrá znalosť metód riadenia stavu zásob zas umožňuje znižovať kapitálovú viazanosť prostriedkov.
Sylabus
1. Úvod do logistiky nákupu
- podnikový nákup
- vplyv umiestnenia bodu rozpojenia
2. Činnosť nákupu
- strategická
- operatívna
3. Priebeh nákupu
- analýza nákupných položiek
- strategické aspekty riadenia stavu zásob
- dopyt a aspekty prognózy
4. Dodanie a skladovanie
- integrácia dodávateľských reťazcov
- dodacia lehota a jej vplyvy
- aspekty skladovania
Literatúra
- JUROVÁ, M. Výrobní a logistické procesy v podnikání, GRADA
- LUKOSZOVÁ, X. Nákup a jeho řízení, Computer Press, Brno
- TOMEK, G., VÁVROVÁ V. Řízení výroby a nákupu, Grada Publishing, Praha