Krízová komunikácia (online)

Cieľom modulu je odovzdať študentom skúsenosti z konkrétnych krízových situácií a naučiť ich, ako takéto situácie zvládať v praxi. Práve kríza je okamihom, kde sa po PR špecialistoch požaduje bleskové a bezchybné riešenie situácie. Tieto situácie vyžadujú okrem dostatku životných a pracovných skúseností aj schopnosť strategického myslenia a dôkladnú prípravu na potenciálne problémy.

Garant a lektor študijného modulu


Ing. Ondřej Kubala

Anotácia


Cieľom modulu je odovzdať študentom skúsenosti z konkrétnych krízových situácií a naučiť ich, ako takéto situácie zvládať v praxi. Práve kríza je okamihom, kde sa po PR špecialistoch požaduje bleskové a bezchybné riešenie situácie. Tieto situácie vyžadujú okrem dostatku životných a pracovných skúseností aj schopnosť strategického myslenia a dôkladnú prípravu na potenciálne problémy. Cieľom je naučiť študentov premýšľať tak, aby sa dokázali na mediálne krízy dôkladne pripraviť a v prípade ich vypuknutia ich zvládli.

Sylabus


  • kto je to tlačový hovorca a aké sú jeho úlohy.
  • kto je to novinár, kto je to môj novinár a čo všetko o ňom musím vedieť, aby som s ním bol schopný efektívne pracovať.
  • postavenie tlačového hovorcu vo firme.
  • aktívny PR – ako by mal hovorca s novinármi pracovať.
  • reaktívny PR – čo novinári od hovorcu očakávajú a ako sa vyvarovať základných chýb, ktoré môžu zničiť vzťahy s novinármi.
  • čo je to kríza a ako sa na ňu pripraviť.
  • špecifiká mediálnych kríz.
  • strategické riadenie krízovej komunikácie.
  • úlohy PR v kríze – pracovníci PR musia riešiť oveľa viac oblastí, než len médiá.
  • zásady komunikácie s novinármi v prípade krízy.
  • riešenie prípadových štúdií.

Literatúra


Povinná literatúra:

  • TOMANDL Jan, ČUŘÍK Jaroslav: Krizová komunikace Principy-zkušenosti-postupy, Masarykova univerzita Brno 2020 ISBN 978-80-210-9636-3

Doporučená literatúra:

  • HEJLOVÁ, Denisa: Public relations, Praha, Grada Publishing 2015, 256 str., ISBN 978-80-247-5022-4