Inovácie v oblasti fashion managementu (online)
Cieľom modulu je oboznámiť účastníkov so súčasným pohľadom vedy i praxe na inovácie, prečo sa inováciou zaoberať, kde získavať nápady, ako s nimi systematicky pracovať, vyhodnocovať a uvádzať do života. Budeme sa venovať metóde Design thinking, predložíme Vám celý rad praktických aplikácií, budeme zdôrazňovať zvyšovanie hodnoty pre zákazníka.
Garant a lektor študijného modulu
PhDr. Ing. Petr Mašín, Ph.D., DBA
Anotácia
Móda predstavuje komplexný súbor hodnôt, ktoré odrážajú antropologické, sociálno-psychologické, ekonomické a kultúrne kontexty špecifické pre danú historickú a spoločenskú éru. Zahŕňa skúmanie a transformáciu ľudského vzhľadu, jeho prezentáciu a vývoj v sociálnom a kultúrnom kontexte. Odráža ako objektívne, tak subjektívne potreby jednotlivca i spoločnosti, vyjadruje ich biologickú podstatu aj individuálne hodnoty, ktoré ich odlišujú od okolia. V rámci modulu sa študenti zoznámia s inováciami v oblasti fashion managementu, ako môžu byť na prospech a akým spôsobom ich využiť tak, aby sme dosiahli udržateľnú módu.
Sylabus
- začiatky a vývoj módneho trhu
- textilný a odevný trh vo svete
- textilný a odevný trh v Českej republike
- príležitosti pre slovenský textil
- obchodné modely vo Fashion
- marketingové stratégie
- Fast fashion – rýchla móda
- Haute couture
Literatúra
- Easey, M.: Fashion marketing. United Kingdom : Blackwell Publishing, John Wiley & Sons; 3rd edition, 2009.
- Fogová, M.: Móda, úžasný příběh fenoménu, Praha : Slovart, 2015.
- Haunerová, K., Khelerová, V., Šimonovská Z., Fashion Management, Grada Publishing, Praha 2019, první vydání, ISBN 978-80-271-2627-9
- Knap, P.: Strategické scénáře. Moderní řízení. Roč. 2023, č. 1, 2, 3. Praha 2023. ISSN 0026-8720.
- Veber, J. a kol.: Management. Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Management Press. Praha 2014. ISBN 978-80-726127-4-1.