Ekonomika a finančné aspekty cestovného ruchu (online)
Program modulu je zameraný na reálne príklady problematiky segmentácie hostí a ich spotrebné správanie, objavenie trhových príležitostí, cenovej tvorby, prípravy produktu a produktových balíčkov a hodnotenie plnenia cieľov. Väčší dôraz sa bude klásť na predstavenie funkcie hotelových prevádzok s gastronomickými službami.
Garant a lektor študijného modulu
Anotácia
Program modulu je zameraný na reálne príklady problematiky segmentácie hostí a ich spotrebné správanie, objavenie trhových príležitostí, cenovej tvorby, prípravy produktu a produktových balíčkov a hodnotenie plnenia cieľov. Väčší dôraz sa bude klásť na predstavenie funkcie hotelových prevádzok s gastronomickými službami. V rámci modulu poslucháči prejdú jednotlivé postupy, trendy a nástroje riadenia procesov v podniku cestovného ruchu a to ako s dôrazom na vnútorné procesy, ale aj s ohľadom na vonkajšie prostredie podniku reprezentované ostatnými podnikmi cestovného ruchu.
Sylabus
1. Podnik cestovného ruchu
- podnik cestovného ruchu a jeho špecifiká
2. Produkt cestovného ruchu – služba
- služba a jej vlastnosti
3. Marketing cestovného ruchu
- podstata marketingu cestovného ruchu
4. SWOT
- SWOT analýza a jej použitie
5. Segmentácia
- segmentácia a podmienky správnej segmentácie
6. Časový horizont marketingových činností
- strategické, operatívne a taktické úkony
7. Marketingový mix cestovného ruchu – nástroje dosiahnutia stanovených cieľov
- marketingový mix v poňatí 4P a 4C, 8P
8. Management podniku cestovného ruchu
- špecifiká manažmentu v podnikoch cestovného ruchu
9. Ekonomika podniku cestovného ruchu
- špecifiká ekonomiky podniku cestovného ruchu
10. Kontrola kvality
- podstata kontroly kvality
11. Syntéza vedných odborov pri reálnom riadení podniku cestovného ruchu
- špecifiká syntézy
Literatúra
- KIRAĽOVÁ, A. Marketing hotelových služeb. Ekopress ISBN 80-96929-05-01, 158 stran
- KŘÍŽEK, F.; NEUFUS, J. Moderní hotelový management. Grada Publishing, a.s., ISBN 978-80-247-3868-0, 200 stran
- JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Grada Publishing ISBN 978-80-247-3247-3, 288 stran
- PETRŮ, Z.: Základy ekonomiky cestovního ruchu, Idea servis ISBN 80-8597-05-54, 124 stran